Гергана Димитрова е заместник-директор по артистичната и международна дейност на Драматично-куклен театър-Враца. Има богат опит като режисьор, преводач, автор и продуцент и изследовател и експерт по културни политики в областта на изпълнителските изкуства. Изучава три години класически балет в държавното хореографско училище в София, след което се занимава със съвременни танцови техники. Завършва немска езикова гимназия в гр. Бургас, а след това завършва като магистър културология в СУ „Кл. Охридски”, режисура в НАТФИЗ „Кр. Сарафов” и режисура в театралната академия
„Ернст Буш” в Берлин.
От 2006г. работи като режисьор на свободна практика в България и Германия. Има зад
гърба си като режисьор над 30 театрални продукции в разнообразни жанрове и
формати, на сцена и в несценични пространства, като за голяма част от тях е
ангажирана и като продуцент и мениджър. Превежда активно съвременна немска
драматургия („Десет нови немски пиеси“ на изд. Панорама+) и е преводач на
теоретичното изследване „Постдраматичният театър” на Ханс-Тийс Леман (изд. НБУ и
Панорама+, С. 2015 ). Гергана е автор и съавтор на девет театрални пиеси, 3 адаптации
на романи, няколко статии за театър и драматургия в български и чуждестранни
издания. Текстовете ѝ са представяни в Германия, Гърция, Съединените американски
щати, Австрия, Финландия, Швеция, Обединеното кралство, Франция, Португалия,
Швейцария. През 2012 получава две награди „Икар“ за режисура и драматургия за
пиесата „Праехидно“, написана съвместно със Здрава Каменова, следват множество
номинации и награди за нейните продукции на български и международни форуми.
През 2007 година основава театралната формация „Организация за съвременно
алтернативно изкуство и култура - 36 маймуни” ( www.36monkeys.org ), базирана в
София и е неин артистичен директор. Съосновател е на АСТ-Асоциация за свободен
театър (2009), асоциация „Топлоцентрала“ (2018), координатор на българския комитет
на международната мрежа EURODRAM (от 2014), а през 2021, 2023 и 2024 е избрана за
президент на мрежата.
Основен фокус в работата ѝ досега е съвременната драматургия и новите театрални
форми. Интересува се от диалога между театър и наука, от интердисциплинарния
подход в театъра и от културни политики в сферата на изпълнителските изкуства.